Jak zdać egzamin na prawo jazdy?

W Polsce zdawalność praktycznego egzaminu na prawo jazdy jest zatrważająco niski, gdy weźmiemy pod uwagę zdawalność przy pierwszym podejściu. Wiele osób też ma duże problemy ze zdaniem tego egzaminu przy wielu podejściach – każdy z nas zna kogoś, kto zdał dopiero za 7 czy 8 razem. Frustracja z powodu tylu porażek może skutecznie zniechęcić do kolejnej próby. Stąd przygotowaliśmy kilka rad i wskazówek, aby pomóc w zdaniu tego egzaminu.

Odchudzanie Warszawa
http://www.medycynaestetyczna.com/pl/jedrne-cialo/odchudzanie
Klinika medycyny estetycznej dr Tilszer.
Oferujemy szeroki zakres zabiegów na twarz i ciało.

Przede wszystkim: uważność przy żółtym świetle

Gdy zbliżamy się do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną z zapalonym żółtym światłem należy szybko ocenić sytuację, czy prędkość z jaką jedziemy umożliwi nam jeszcze przejazd na żółtym świetle, czy jednak lepiej się zatrzymać. Należy tę decyzję podjąć szybko i się jej trzymać, ponieważ czas stracony na zawahanie często skończy się tym, że wjedziesz na skrzyżowanie już na czerwonym świetle.

Wyjazd z drogi podporządkowanej

Podczas egzaminu egzaminator nie będzie cię ponaglał ani zwalniał, to Ty masz podjąć decyzję i w odpowiednim momencie wyjechać z drogi podporządkowanej. Należy oczywiście pamiętać o tym, że wyjeżdżając z takiej drogi musisz przepuścić wszystkich pozostałych uczestników ruchu.

Warunkowy skręt

Należy przede wszystkim pamiętać o tym, że absolutnie każdy samochód ma obowiązek się przed tym znakiem zatrzymać, a dopiero po upewnieniu się, że dalej się świeci, podjąć decyzję o skręcie. Częstym błędem osób już posiadających prawo jazdy jest to, że traktują ten znak jak zwykły sygnalizator, przez co pierwszy samochód się zatrzymuje i dopiero rusza, a reszta kolumny jedzie za nim bez uprzedniego upewnienia się, że po pierwsze znak dalej się świeci, a po drugie, czy żaden inny uczestnik ruchu nie stoi nam na drodze  np. pieszy przechodzący przez pasy.

Także: przy zielonej palącej się strzałce należy się przed samym znakiem zatrzymać i pewnie ruszyć po upewnieniu się, że dalej się świeci.

Skrzyżowanie z ruchem kierowanym

Bardzo ważnym jest, aby sprawnie opuszczać skrzyżowanie, w szczególności te z ruchem kierowanym. Często egzaminowani robią to zbyt wolno, przez co zmuszają innych kierowców do zahamowania, a to, jak dobrze wiemy, skutkuje oblaniem egzaminu z powodu wymuszenia pierwszeństwa.

Przejście dla pieszych – uwaga, noga z gazu i obserwuj

Przy zbliżaniu się do przejścia dla pieszych bardzo ważnym jest, aby utrzymywać odpowiednią prędkość, która umożliwi nam zahamowanie przed przejściem dla pieszych, gdy widzimy, że ktoś się do niego zbliża. Ważnym jest, aby ustępować pieszym podczas jazdy, ponieważ dobrze świadczy to o umiejętnościach jazdy i dużej uwadze podczas jazdy, którą powinien cechować się każdy dobry kierowca. Oprócz tego, jeżeli zwolnisz odrobinę bardziej przed samym skrzyżowaniem, skłonisz pieszego, aby wszedł na nie wcześniej, przez co szybciej opuści skrzyżowanie i umożliwi Ci płynniejszą jazdę, co jest bardzo premiowane podczas egzaminu. Nie najeżdżaj też na linie – to bardzo częsty powód oblania egzaminu.

Na łuku: najazd na linię ciągłą to błąd

Pamiętaj, aby bardzo dokładnie i powoli wykonywać manewry jazdy do przodu i cofania na łuku na placu manewrowym. Przede wszystkim umożliwi Ci to poznanie samochodu, na którym będzie zdawać egzamin, co szybko się zwróci w postaci płynniejszej jazdy. Podczas cofania obserwuj drogę przez tylną szybę samochodu! Od egzaminowanych wymaga się, by podczas cofania obserwowali drogę przez tylną szybę. Same lusterka to za mało.

Dostosuj się do naszych rad, a na pewno będzie Ci łatwiej zdać. Powodzenia na egzaminie!

Podobne wpisy